کد خبر: ۸۶۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵ 12 June 2020
 
تاریخ آمریکا منفور مردم خود و ملت های دنیاست

تابناک/ امام جمعه رشت، با بیان اینکه تاریخ و چهره آمریکا منفور مردم دنیا و حتی ملت خود بوده اند، تصریح کرد: تداوم جریان شکل گرفته در آمریکا و اروپا معلوم نیست، اما حداقل جهانیان دریافتند که دولت های لیبرال هیچ ارزشی برای انسان ها قائل نبوده و منفور مردم خودشان هستند.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت که بیش از سه ماه تعطیلی ناشی از کرونا در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه امروز آمریکا دوران افول موریانه ای خود را طی می کند، گفت: سالیان سال است که آمریکا به عنوان شیطان بزرگ روزگار را بر مردم جهان تیره و تار کرده است.

وی با بیان اینکه تاریخ و چهره آمریکا منفور مردم دنیا و حتی ملت خود بوده اند، تصریح کرد: تداوم جریان شکل گرفته در آمریکا و اروپا معلوم نیست، اما حداقل جهانیان دریافتند که دولت های لیبرال هیچ ارزشی برای انسان ها قائل نبوده و منفور مردم خودشان هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، حضور نمایشی سیاه پوستان در برخی از مناصب دولتی آمریکا را فریب افکار عمومی دانست و یادآور شد: در تاریخ شکل گیری آمریکا همواره کشتار مردم بی گناه وجود داشته است. در واقع زمانی که اروپاییان به سرزمین سرخ پوستان هجوم بردند و آن منطقه را اشغال کردند، ۱۰۰ میلیون سرخ پوست را کشتند.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه امام خمینی(ره) با رهبری انقلاب اسلامی چهره کریه و منفور آمریکا را ترسیم کرد، متذکر شد: اکنون زمان دادخواهی ملت های ستم دیده از آمریکای جهانخوار است.

وی با اشاره به درگیری ۵۰ ایالت آمریکا با جریان عدالت خواهی و آزادی طلبی و کشته شدن و مجروح شدن و بازداشت شدن هزاران نفر، خاطرنشان کرد: این اتفاقات در کشوری در حال رخ دادن است که مدعی تمدن و حقوق بشر و آزادی است لذا افرادی که در داخل هنوز دل در گرو غرب دارند، به آغوش ملت باز گردند تا سرافکنده نشوند.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به وجود گرانی های نگران کننده برای مردم در بازار، اظهار کرد: دولت با همکاری دستگاه قضا و مجلس جدید و تازه نفس، فکری به حال مردم کند، زیرا زندگی برای برخی از لایه های اجتماعی بسیار سخت شده است.

وی از مجلس و قوه قضاییه خواست دست دزدان و مفسدان را از کشور قطع کنند و افزود: خوشبختانه حرکت های خوبی در کشور و استان گیلان برای مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت گرفته، اما هنوز رضایت کامل نداریم و خواستار برخورد قاطع و جدی با همه چپاول گران و اخلال گران در بازار هستیم.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با صبر و استقاومت و مقاومت بیش از ۴۰ ساله ملت اکنون به دنیا صادر شده است، عنوان کرد: ندای استکبارستیزی ملت ایران بر دل های ملت ها نشسته و اکنون با زبان خودشان ندای مردم ایران را فریاد می زنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، یادآور شد: رئیس مذهب تشیع عمر گرانقدر و پربرکت خویش را برای تربیت دانشمندان مسلمان صرف کرد و ایجاد دانشگاه علوم و معارف اسلامی بزرگترین اقدام امام ششم بود.

وی دعا کردن را یکی از آموزه های موکد اسلامی و شیعی دانست و بیان کرد: باید سبک زندگی ایرانی – اسلامی مورد توجه مقام معظم رهبری در جامعه محقق شود، زیرا آثار و برکات توجه به آموزه های دینی و اسلامی در زندگی انسان خودش را نشان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار